Još malo vijesti sa pulskog festivala

RAZGOVOR S EKIPOM: “SLATKA SIMONA”
Film “Slatka Simona” redatelja Igora Mirkovića prikazan je u Istarskom narodnom kazalištu, a uz redatelja su o njemu govorili direktor fotografije Ivan Zadro i glumice Tina Keserović i Nela Kocsis. Igor Mirković je, kako kaže, inspiraciju za priču crpio iz realnog života.
“Ono što je mene zaintrigiralo je da pokušam samom sebi objasniti što se događa u glavi čovjeku koji se stvarno zakači za tu priču”, nastavio je on, naglašavajući da su gotovo uvijek u pitanju posve normalni ljudi s uređenim životima. Na pitanja o eksplicitnosti na filmu odgovorio je da je želio napraviti film uronjen u seks, ali tako da se zapravo iz toga vrlo malo vidi jer je protivno biti samog filma da eksploatira seksualnost. Glavni pokretač loših odluka likova jeste usamljenost, a Tini Keserović, kako navodi, kao predložak za njen lik poslužio je kultni film Paradise: Love. “Ja sam u glumačkom smislu pokušala sakriti Janinu usamljenost, jer ko god je usamljen po svaku cijenu želi da to krije, kad ne bi krio bio bi manje usamljen.”
Glumica Nela Kocsis istakla je rad s ekipom filma u pozitivnoj atmosferi, kao i divne lokacije na kojima je snimano širom Austrije i Hrvatske. Direktor fotografije Ivan Zadro otkrio nam je da inicijalna ideja nije bila da to bude zimski film, ali je u međusobnom razgovoru to prevladalo, te zbog toga film prožima nokturno atmosfera.

RAZGOVOR S EKIPOM: “BOŽJI GNJEV”
Nakon svjetske premijere u Areni, film snimljen prema istoimenom romanu Josipa Mlakića “Božji gnjev” u Festivalskom centru predstavili su producent Slaven Knezović, glumica Martina Mandek i glumci Ivo Krešić, Domagoj Mrkonjić, Marko Cindrić i Ivo Skoko. “Ovo je jedan antiratni film koji u biti govori o stradanju ljudi zbog nekakvog komada tkanine”, naglašava producent Knezović koji je i sam bio pripadnik HVO-a. Glavni glumac Ivo Krešić, koji u filmu utjelovljuje lik Ilije, vojnika HVO-a u Srednjoj Bosni krajem 1993., film opisuje kao “univerzalno anti-osvetni” koji u prvi plan stavlja međuljudske odnose, a likove u filmu doživljava kao poznanike iz djetinjstva. Producent Knezović istaknuo je kako su zbog pandemije film morali snimati u tri navrata, a svoju je ekipu pohvalio ističući kako je stvarno dala svoj maksimum. Glumac Domagoj Mrkonjić naveo je kako je bio okružen divnim ljudima. “Milićev set je zapravo jedna velika obitelj”, rekao je glumac Marko Cindrić za redatelja filma Kristijana Milića. “Kako nam je trebao snijeg, padne snijeg. Kako nam je trebala kiša, padne kiša. Trebamo sunce, odjednom niotkuda sunce”, našalio se za kraj Domagoj Mrkonjić rekavši kako se film zbog toga mogao zvati “Božja milost”.

KRITIČARSKI DUEL “TOČNO U PODNE”
U petom kritičarskom duelu 71. Pulskog filmskog festivala “Točno u podne”, u utorak 16. srpnja u Festivalskom centru, o filmovima “Slatka Simona” Igora Mirkovića i “Božji gnjev” Kristijana Milića razgovarali su filmski kritičari Silvestar Mileta i Mića Vučković.

OCJENE PUBLIKE
Sveta obitelj: 4,77
Frka: 4,70
Naša djeca: 4,64
Svemu dođe kraj: 4,64
Šlager: 4,31
Božji gnjev: 4,30
Slatka Simona: 4,23
Žena s gumenim rukavicama: 4,08
Proslava: 3,80

Uz stručni žiri i publiku filmove iz Glavnog programa procjenjuje dio akreditiranih filmskih kritičara i novinara iz kulture, i to ocjenama u rasponu od 1 do 5. Predstavljamo ocjene kritike za prva tri dana, uz napomenu da u trenutku zaključavanja tablice dio ocjena za treći dan nije stigao, što znači da se i prosječna ocjena može promijeniti.
NAGRADA KINO MREŽE
Prošle godine uspostavljena Nagrada Kino mreže koju predstavnici nezavisnih kinoprikazivača dodjeljuju najboljem hrvatskom filmu važna je i kao doprinos u raspravi o potencijalu Kino mreže. Ove godine, isti žiri dodijelit će nagradu i filmu u međunarodnom programu. Nagrađenim filmovima bit će dodijeljene nagrade u obliku oglašivačkog prostora koje osiguravaju Telegram i Tportal te minimalan broja ekrana u prvom tjednu distribucije.
Festival ovom suradnjom s Kino mrežom nastoji doprinijeti kvalitetnoj komunikaciji i suradnji prikazivača i distributera te konkretnim primjerom utjecati na daljnje pozitivne prakse u distribuciji filmova.