Urban & 4 – KUNDERA (EP) – novo izdanje u prodaji


Dvanaest dana koje su Urbana & 4 u travnju ove godine proveli na Žumberačkoj gori ispala je odlična odluka budući su se Riječani, na radost svih koji nestrpljivo čekaju nove pjesme, vratili s gotovim materijalom. U improviziranom studiju, u kući koja im je tih 12 dana bila studio i dom, snimljene su pjesme koje su uvrštene na novo izdanje “Kundera” (EP). Sam bend naglašava da im je ovakav način snimanja, a sve se snimalo svirajući uživo, bio puno humaniji i da su ovoga puta svjesno žrtvovali tehniku za emociju. A u svijetu gdje se gotovo sve može kupiti, odabrati put emocije, umjesto tehnike, čini se kao ispravan i logičan.
         Naslov izdanja, inspiriran je (jasno) jednim od najvećih živućih pisaca današnjice, kao i njegovim remek djelom “Besmrtnost” pa se taj lajt-motiv smrtnosti i naša nespremnost na nju, kao nekakav nazivnik, provlači kroz Kunderu. Možda se ni na jednom dosad objavljenom izdanju tekstovi, glazba, fotografije & art koncept omota nisu tako skladno spojili. Dodamo li da je fotografija naslovnice nastala na sunčani, proljetni dan koji je odjednom ‘pometen’ snježnom mećavom, ideja nemoći, nespremnosti i prolaznosti još je jasnija, a s druge strane uvijek će izmigoljiti neki pupoljak i pomoći nam da umjesto u patetiku, otkližemo u humor.

         U naslovnoj pjesmi, ujedno i prvom singlu “Kundera” (Atom) događa se ‘obračun’ s atomima. Ako možemo raspolagati svojom imovinom, zašto ne bismo mogli napraviti i oporuku svojih atoma, ramišljati, maštati o njihovim mogućim putevima nakon što nas ne bude. Sljedeća pjesma “Fasum aga” (Ubrzanje) nastala je na temelju priče o čovjeku koji je vlastitom voljom ubačen u dimnjak,  koji vodi do neba, zbog životnih okolnosti kojih je svjestan, ali ih više ne može podnijeti. Pjesma “Dajem vuka” (Bach), kako je Urban objasnio u jednom od svojih tekstova objavljenih na blogu urban-izam, podrška je istospolnoj ljubavi nekih njemu dragih ljudi i mogli bismo joj dati predznak jedine angažirane pjesme na ovom EP-ju. U pjesmi “Kasno je za ljubav” (Ruske šume) slike su toliko snažne da je moguće da se u jednom trenutku, i nesvjesno, nađete na stražnjem sjedalu automobila i pasivno sudjelujete u priči glavnih aktera. Pjesme su, kao što se već može naslutiti, svojevrsni soundtrack drugih medija, budući su u nekom drugom obliku, kao slike i priče postojale već i prije. One će sada u mašti ljudi živjeti neki drugačiji život pa bi daljnje opisivanje možda i uskratilo slušatelju mogućnost da razvija vlastite slike.
         Kundera je pravo bendovsko izdanje, na kojem se autor dotakao mnogih ‘mračnih’ i teških tema, ali istovremeno su Urban & 4 snimajući pjesme uživo postigli, kao balans, iznimno topao zvuk.
         “Svaka pjesma je, kao i svaki čovjek, unikat. Dogodi se da otkrivajući dijelove vlastite intimnosti, autor pogodi i dotakne intimnost dijela publike. To seciranje i kopanje po vlasitoj nutrini upravo je zapakirano u celofan i putuje prema dućanima. Ovih dana, kad dio vas skine tu foliju, koja je zadnja prepreka do omota i cd-a i zatim ga stavi u player… Tada, ili ćemo ‘kliknuti’ ili nećemo. Vrlo jednostavno.” (Urban)    
Osim Urbana & četvorke – Damir Urban (voice, ipad, dock, analog synthesizers, guitar & handmade drum), Sandi Bratonja (piano, bass guitars, keyboards & back vocals), Marco Bradaschia (drums, loops & pecussion), Saša Markovski (synthesizers, keyboards, piano & ksilofon), Luka Toman (korg synthesizer, guitars, bass guitar, programming machine & loops) – za priču Kundera zaslužna je i Milica Czerny Urban koja potpisuje fotografije & art koncept omota te dizajn zajedno s Urbanom; Miro Vidović koji je preselio dio opreme iz zagrebačkog Morris studija u kuću na Žumberku, zatim tonski snimatelj Silvio Pasarić koji je po cijele dane snimao bend i svirku, a ujedno je i koproducent zajedno s Urbanom & 4. Damir Urban potpisuje sve tekstove, dok glazbu za dio pjesama potpisuje sam, a dio supotpisuje s pojedinim članovima ‘četvorke’. Osim toga, Urban & 4 potpisuju aranžmane svih šest pjesama.