TODORIĆEVA MILICA UVEZLA IZ TURSKE TV OPIJUM ZA NAROD
Srpska manekenka Milica Mihajlović prije 9 godina s turskim je pjevačem Gökhanom Özenom snimila spot “Piletina” * Zahvaljujući njezinoj vezi sa sinom hrvatskog tajkuna Todorića Onur i Šeherzada stigli su iz Stambola na domaće TV ekrane i u Konzumovu reklamu.
Turska pjevačka zvijezda Gökhan Özen za spot Civciv 2002. godine između 500 kandidatkinja izabrao je srpsku manekenku Milicu Mihajlović. Tada 18-godišnja Beograđanaka izvrsno se snašla u ulozi ostavljene drage turskog pjevača koji se proslavio 2 godine ranije albumom “Özelsin”. U turskom spotu albuma koji u prijevodu glasi “Piletina” Milica glumi mladu curu koja radi u butiku i kad shvati da je ostavljena, cijepa fotke svoga dragog. “Dživ, dživ” (piletina, piletina) u ispeglanoj maniri turbo folka, pjeva Gökhan dok Milica slaže ružičastu robu po dućanu. Prvi kadrovi spota u kojem s dugim nogama korača niz stube, mogu se vidjeti samo u verziji na Facebooku.U svim ostalim verzijama, uključujući i video klip na YouTubeu, izrezani su početni kadrovi dugonoge Milice u kratkoj haljinici. Skraćena verzija spota tako počinje kadrovima pjevača a nastavlja s Milicom dok u butiku slaže ružičaste bikinije. Spot je režirao poznati turski redatelj Kemal Başbuğ. Budući je album postao hit, i video klip s atraktivnom Milicom često se vrtio tako da su o njoj pisale i tiražne turske novine Hürriyet.
Aktualna djevojka sina najvećeg hrvatskog tajkuna Ivice Todorića tada je postala vrlo popularna u Turskoj a dobila je i nadimak – Milka. Spot je Milici donio i nove angažmane pa je snimala i kampanju za poznatog turskog proizvođača seksi kupaćih kostima – Argento.
No sve bi rečeno ostalo u domeni samo uspješnog angažmana mlade beogradske manekenke za turskog pjevača, da se sedam godina kasnije nije dogodio fatalni njujorški susret Milice i Ivana Todorića. Ta će srpsko-hrvatska ljubavna veza donijeti reperkusije znatno širih razmjera. Među ostalim rezultirat će i i ekspanzijom turskih sapunica na domaća tržišta. No, pođimo redom!
Najmlađi nasljednik hrvatske dinastije Todorić početkom 2010. godine u intervjuu za Jutarnji list je tvrdio kako Agrokor, kompanija čiji je predsjednik NO-a nije odustala od akvizicija na regionalnom tržištu, nakon neuspješnih pokušaja kupnje prvo turskog pa ruskog trgovačkog lanca. Očito su u vrhu hrvatskog Agrokora shvatili kako prijava na međunarodni tender nije garancija nikakvog poslovnog proboja na strana tržišta pa su odlučili izmijeniti strategiju i steći jake lobističke uporišne točke. Jedan od takvih poteza bio je otvaranje hravtskog tržišta producentima turskih sapunica. Nepoznanica je što se sve odvijalo u pozadini tih Agrokorovih lobističko-marketinških aktivnosti, no na pojavnoj razini svi se dobro sjećaju kako je turska uspješnica – serija “1001 noć” zagospodarila Prime Time terminom hrvatske komercijalne televizije. Hrvatski trgovački lanac Konzum, čiji je vlasnik Todorićev Agrokor, dobio je ekskluzivnu reklamnu minutažu u tada najgledanijoj TV seriji s Šeherzadom i Onurom u glavnim ulogama. Šefica marketinga Agrokora Iva Balent, najstarija dijete Ivice Todorića, prvo je dala intervju zašto je vjerni fan “1001 noći” a potom krajem 2010. dovela Halita Ergença i Berguzar Korel u Zagreb. Tada najomiljeniji lik u Hrvatskoj i u široj regiji, glavni junak Onur, snimio je spot za Konzum a uskoro mu se u Zagrebu pridružila i njegova privatna i filmska partnerica Šeherzada. Bio je to pravi marketinški bingo za Todorićev Konzum – marketinški ulog namijenjen milijunima vjernih fanova turske sapunice. Koliko je Šeherzada bila slavna te 2010. godine svjedoči i slogan kojim se u Hrvatskoj pozivalo na ulične prosvjede: “Odjebi Šeherzadu, izađi rušit Vladu”. No sudeći po odazivu na protuvladine prosvjede u Zagebu i diljem Hrvatske , tadašnji TV “opijum za mase” – Šeherzada bila je jača od nezadovoljstva malim plaćama, recesijom, krizom. Ugrubo bi se moglo reći – Hrvatskom su gospodarili Onur i Šeherzada i tko je držao Šeherzadu, simplificirano rečeno, držao je i konce u svojim rukama.
A da se na ovom svijetu ništa ni u puno prozaičnijim stvarima ne događa slučajno, vidimo i iz ovog ljubavno – poslovnog trokuta na relaciji Beograd – Zagreb – Istambul. Tko bi rekao da će jedan spot snimljen na početku karijere odigrati tako veliku rolu u životima običnih ljudi s ovih prostora. I da će jedna “Piletina” iz Stambola i s Bospora osam godina poslije donijeti 1001 televizijsku iluziju toliko moćnu da će u Hrvatskoj čak i vođe protuvladinih demonstranata shvatiti da protiv Šeherzade nemaju nikakve šanse. Jer ovim svijetom dominiraju kapital s jedne i ljubav s druge strane. Ni jedno ni drugo ne poznaju granice. Dokazuje to i Miličina i Ivanova ljubavna veza s primjesama turskog turbo folka i žutih dunja, pardon, sapunica carigradskih…
Irena Divković Milanović, poglavlje iz knjige “Kondo, kondo”